14 Lis Brak komentarzy Angelisiak Lifestyle

Joga należy do jednego z systemów filozofii indyjskiej, czyli wszystkimi związkami występującymi między ciałem i umysłem. Jej celem jest przywrócenie równowagi wewnętrznej. Istnieje wiele ścieżek joggistycznych, które umożliwiają pobudzenie własnej świadomości. Jedne ścieżki są łatwiejsze do opanowanie, inne zaś trudniejsze. Do przykładowych ścieżek jogi wyróżnia się: jnana joga (ścieżka poznania), bhakti joga (ścieżka miłości), hatha joga (ścieżka akcentująca pracę z ciałem). U podstawy praktyki jogi leżą pozycję, czyli tzw. asany. Mimo tego, że joga staje się coraz bardziej popularna, to wciąż wiele osób nie do końca ją rozumie. W związku z tym chciałam Państwu przybliżyć trochę bardziej ten temat.

Dlaczego pokochałam jogę?

Moja przygoda z jogą rozpoczęła się jakiś czas temu. Zainteresowałam się nią, ponieważ chciałam podnieść wydolność organizmu, wyregulować ciśnienie, zredukować stres, uspokoić umysł, jak również wzmocnić wydolność organizmu. To wszystko miała mi do zaoferowania joga. Nie ukrywam, że początki do najłatwiejszych nie należały, ale było warto. I z całą stanowczością mogę ją polecić każdemu.

Joga – jak zacząć?

Na wstępie muszę zaznaczyć, że jogę może praktykować każdy. Niezależnie od wieku, czy wagi. Na początku jogę warto jest praktykować w domu, według swojego własnego tempa, tak aby poznać lepiej swoje ciało i swoje możliwości. Warto więc zasugerować się kilkoma różnymi filmikami, których w internecie jest wiele i próbować naśladować to, co się na nich znajduje. W następnej kolejności warto zapisać się na specjalny kurs jogi, dzięki któremu będzie możliwość poznania również innych osób zafascynowanych jogą i podniesienia własnych umiejętności w tym zakresie.

Czy pozycje w jodze są dla każdego?

Joga polega na tym, aby starać się praktykować ją każdego dnia, gdyż wtedy każdy praktykujący jest w stanie wynieść z niej jak najwięcej korzyści. Aczkolwiek minimum to 3 razy w tygodniu. Jeżeli chodzi o moje zdanie odnośnie bezpieczeństwa podczas wykonywania pozycji to z całą stanowczością muszę stwierdzić, iż wyłączną zasadą jest to, aby wszystkie pozycje wykonywać poprawnie technicznie. W związku z czym, jeżeli dana pozycja zaczyna sprawiać ból to należy odpuścić i przejść do innej pozycji.

co daje joga

Klocki do jogi

Klocki do jogi są jednym z najczęściej wykorzystywanych akcentów podczas jej wykonywania. Są one przydatne niezależnie od stopnia zaawansowania. Znajdują one zastosowanie w przypadku ćwiczeń wymagających znacznego rozciągnięcia. Na rynku można znaleźć wiele rodzajów takich klocków, a mianowicie: sosnowe, bukowe, dębowe, korokowe, bądź piankowe. Każdy z klocków, niezależnie od rodzaju ma za zadanie spełniać tą samą funkcję. Są one lekkimi przyrządami, których zadaniem jest zapobiegać powstawaniu kontuzji. Pełnią także rolę podpórki podczas leżenia tyłem, bądź w przypadku wykonywania pozycji siedzącej. Przykładów ćwiczeń z klockami jest bardzo dużo, aczkolwiek do najpopularniejszych należy zaliczyć w szczególności: pozycję trójkąta, jak również pozycję parsvottanasana.